loading...
گروه منتظران ظهور
m.javad بازدید : 29 یکشنبه 02 بهمن 1390 نظرات (1)

روزه داران واقعى چگونه اند؟

شب زنده داران سحرخیزى که به نیّت قرب الهى دست از خوردن و آشامیدن و بسیارى لذّت هاى حلال دیگر کشیده اند، بندگان با اخلاصى که زبان و چشم و گوش و دست و حتّى دلشان را در محدوده فرمان خداى تعالى از هر چه ناخوشایند اوست باز داشته اند، ایمان آوردگان صادقى که یاد محرومان مجال کامرانى را از آنان گرفته و ذکر قیامت فرصت گناه و نافرمانى را از ایشان سلب کرده است، از طلوع فجر تا غروب خورشید چه حالى دارند؟ حال منتظران نیز همانگونه است! آنان در پیشگاه خدا چه اجرى دارند؟ پاداش منتظران نیز همانند اجر آنان است!( [۱] )

همنشینان امام زمان(علیه السلام) چگونه اند؟ سعادتمندانى که توفیق دیدار یافته اند، امتحان شدگانى که لیاقت همنشینى با امام خویش را به اثبات رسانده اند، یاران با وفایى که به خاطر اوج ایمان و تقوى و ولایت شان شرافت حضور در خیمه قائم(علیه السلام)را پیدا کرده اند، در کنار مولا و مراد خویش چه حالى دارند؟ حالِ منتظران نیز همانگونه است!

آنان چه آدابى را مراعات مى کنند؟ در نشست و برخاست ها و در سکوت و سخن گفتن هاى شان چه مراقبت هایى دارند؟

آداب و سلوک منتظران نیز همانند آداب و سلوک آنان است!( [۲] )

جنگاوران رکاب مهدى(علیه السلام) چگونه اند؟رزم آوران خدا جویى که به عنوان جنود الهى برگزیده شده اند، جهادگران پیروزى که پس از عمرى مجاهده با شیطان و هوس در زمره یاوران سپاه ایزدى امام قائم(علیه السلام) در آمده اند، پیکارجویان افتخار آفرینى که شمشیر برکف در رکاب امام نور بر صف ظلمت زدگان سپاه شرک و کفر و ستم تاخته اند، در زیر پرچم سردار لشکر توحید چه حالى دارند؟ حال منتظران نیز همانگونه است!

حرکت و حمله و جنگ و جهادشان به فرمان امام مجاهدین چگونه است؟ تلاش و مبارزه منتظران نیز همانند تلاش و مبارزه آنان است( [۳] )!

شاهدان شهید سپاه رسول اللّه(صلى الله علیه وآله وسلم)چگونه اند؟   به خاک افتادگان مجروحى که در دفاع از پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)تا پاى جان جنگیده اند، به خون غلطیده گانى که براى خدا و به عشق رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) از همه چیز و همه کس دست شسته و در آخرین لحظات حیات، چشم انتظار نگاه عطوفت و دست نوازش او، دیده به میانه میدان دوخته اند، مرغان شکسته بال و خونین پرى که سر بر دامان پیامبر رحمت نهاده و با امداد از لبخند رضایت او، اجازه پرواز به باغ عطرآگین ملکوت یافته اند، چه حالى دارند؟ حال منتظران نیز همانگونه است!

ارزش آنان در تاریخ، اهمیّت آنان در بقاى دین، اعتبار آنان در نزد پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) و اجر و مقام آنان در نزد خدا چقدر است؟ ارزش و اهمیّت و اعتبار و اجر و مقام منتظران نیز همانند ارزش و اهمیت و اعتبار و اجر و مقام آنان است!( [۴] )

و اینگونه احادیث، خود بالاترین گواه بر میزان درجات منتظران است. درجاتى که از همسانى با درجات روزه داران شروع مى شود و تا بى نهایت ادامه مى یابد. بى نهایتى که تنها «عنداللّه» تحقق مى یابد، فقط در نزد خدا عملى مى شود.

                                                «اَحْیاءٌ عند ربّهم یُرزَقُونَ».( [۵] )

اگر چه در نگاهى عمیق تر همه درجات منتظرین در محدوده بى نهایت ها و خارج از حیطه درک و فهم ماست. زیرا در اولین درجه آنان نیز که مقام روزه داران است، خدا فرمود:

                                                «الصوم لى و أنا اجزى به.»( [۶] )

____________________________________________________


[۱] ـ «انّ المنتظر لهذا الامر له مثل اجر الصائم.»  بحار، ج ۷۵، ص ۷۳.

[۲] ـ قال الصادق(علیه السلام) : من مات منکم و هو منتظره لهذا الامر کمن هو مع القائم فى فسطاطه ـ ثم مکث هنیئهً ـ ثم قال: بل کمن قارع معه بسیفه . ثم قال: لا و الله ، لیس الاّ کمن استشهد مع رسول اللّه(صلى الله علیه وآله وسلم). بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۶.

[۳] ـ مدرک پیشین و نیز منتخب الاثر، ص ۴۹۵.

[۴] ـ مدرک پیشین و نیز منتخب الاثر، ص ۴۹۸.

[۵] ـ سوره آل عمران، آیه ۱۶۹.

[۶] ـ بحارالأنوار، ج ۷۳، ص ۱۲.
m.javad بازدید : 43 یکشنبه 02 بهمن 1390 نظرات (0)

بی‌شک جوانان از مهم‌ترین سرمایه‌های یک جامعه به شمار می‌آیند؛ چون فطرت و طبیعت پاک جوانان همواره با هیجان و پویایی همراه است.

پیشرفت و تعالی هر جامعه در گرو پیشرفت جوانان آن است. جوانان، بازوی قدرتمند دفاع و سازندگی در هر جامعه می‌باشند. در تمام جوامع بشری، جوانان، سمبل نشاط و بالندگی هستند و با تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه خود رابطه مستقیم دارند. از این رو، جوانان، پیوسته مورد عنایت ویژه فرستادگان الهی و مصلحان بوده‌اند.
با توجه به خصلت، مرام و شخصیت جوانان در عصر ظهور، اکثر یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از این گروه سنی هستند؛ چراکه دارای ویژگی‌هایی هم‌چون صفای باطن، زیباگرایی، شجاعت و شهامت، نوگرایی، وفاداری، آزادگی، فداکاری و... هستند که تمام این‌ها در حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نمود می‌یابد.[۱]
حال باید دید جوانانی که عاشق حضرت هستند، در دوران غیبت چه باید بکنند؟
وظایف اصلی و مهم جوانان منتظر در چهار بخش، مورد بررسی قرار می‌گیرد: ۱. معرفت ۲. محبت ۳. اطاعت ۴. فعالیت.

m.javad بازدید : 22 یکشنبه 02 بهمن 1390 نظرات (1)

نتظار مطابق بسیاری از آیات قرآن کریم و روایات فراوانی که از ائمه معصومین(علیهم‌السلام) رسیده است بشر در طول دوران زندگی فردی و اجتماعی خود، مرهون نعمت انتظار است،

و اگر از حالت انتظار خارج شود و امیدی به آینده نداشته باشد، زندگی برایش مفهومی نخواهد داشت.


ادامه مطلب....
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 6
  • بازدید کلی : 27